torsdag 14 mars 2013

Vi väntar valpar...

Amy x Wotan




Amy


Jag är riktigt glad över att jag bestämt mig för att äntligen göra denna kombination.
Jag är ju egentligen ingen uppfödare, Mitt intresse är att träna och tävla hund! Men nu när tillfället gavs mig och förutsättningarna inte kunde varit bättre, kände jag att denna kombinationen är för bra för att inte göras.
Så nu en gång i livet ska jag föda upp hundar! (tur att mina bästa vänner är uppfödare;-) 

Amy är en helt fantastisk tik, hon är så enkel att leva med, hon finner sig i alla situationer och har ett riktigt trevligt sätt mot allt och alla. Hon har 2 kullar sedan tidigare, 20st superhärliga ungar, alla på Magnuslunds kennel. (Den senaste kullen är med Wotans pappa) Flera utav dem har gjort fina MH och är Utställnings Champions. Ni kan läsa mer om dem på Magnuslunds hemsida.

Amy har gjort MH och har HD B.
Hon är Utställnings Champion i Sverige och i Norge.

Magnuslunds Limited EditionWotan är en helt enastående ambassadör för sin ras. Han är en genomgod kille med ett stort hjärta utav guld och han bär hela sin tyngd med heder. Wotan är verkligen en "Once in a life time hund"  Jag kommer aldrig någonsin ha turen att få en sådan här hund igen. 
Wotan lever efter filosofin "jag gör bara sådant som jag tror gör min matte glad" 
Han har mycket humor och är fantastiskt lättlärd och vill alltid göra rätt.

Wotan har gjort MH och har HD A.
Han är Svensk Norsk Finsk Dansk Nordisk och
Internationell utställningschampion.
Nordisk Vinnare 2009
Norsk vinnare 2010
LP I  och BPH
Den första och den enda Cane Corson i sverige som är LYDNADSCHAMPION
Han är uppflyttad till Lägre Spår och Elit Sök.

  Vi följer SKKs avtal
 Vid leverans är valparna:
Registrerade i SKK
Chipmärkta och vaccinerade
Veterinärsbesiktigade
Regelbundet avmaskade
Dolda fel-försäkrade
Valparna kommer att vara minst 8 veckor vid leverans.

Valparna beräknas vara leveransklara i mitten utav Juli 2013.
Vi har påbörjat en intresselista, ni är välkomna att höra av er!
Ni kontaktar mig via mail jes.liv@spray.se

 Wotan

Amy
Det finns mer att läsa om hundarna här i bloggen och på Magnuslunds kennels hemsida